Sømløs kundeopplevelse og ny netthandelsløsning for Gresvig

Kundens mange muligheter til å orientere seg på, og handle digitalt i tillegg til i fysisk butikk, har gjort at aktører i flere bransjer nå må vurdere sin tilstedeværelse i en rekke kanaler for å kunne vinne kampen om kunden i tiden fremover. Da Gresvig skulle lansere nye hjemmesider og nettbutikk for kjedekonseptene G-Sport og G-MAX, knyttet de til seg Ateles AB og Lindbak Retail Systems AS for å sikre en god og uniform handleopplevelse for kunden på tvers av salgskanaler. Resultatet har blitt en ny og innovativ digital plattform for sømløs handel mellom de digitale og fysiske kanalene.

For Gresvig var det viktig at løsningen skulle være enkel og effektiv for kunden. Det betyr også at kunden skulle få de samme tilbudene og garantiene uavhengig av om handelen skjer i fysisk butikk, på internett, mobiltelefon eller i kombinasjon mellom kanalene.

Lindbak leverer en e-handelsmodul som en del av butikkdataløsningen med handlekurv, logistikkfunksjonalitet, kampanje- og prisberegning i nettbutikken til Gresvig. Løsningen ble integrert med front end nettbutikk levert av Ateles AB og basert på realtidsinformasjon.

Kundens uttalelse: «Det har vært viktig for oss i denne prosessen å etablere en teknisk plattform som muliggjør en så sømløs opplevelse hos våre kunder som mulig. Dette innebærer blant annet at informasjon, tjenester og muligheten for å handle skal være så tydelig og enkel som mulig - på tvers av kanalene. Vi har også hatt fokus på å kunne administrere nettbutikken på samme enkle måte som våre fysiske butikker. Dette oppnår vi elegant når vi benytter butikkdata fra Lindbak for å styre nettbutikken. Kunden skal få samme gode opplevelse på nett som i våre butikker og da er det viktig at priser, varetilgjengelighet og annen informasjon er så korrekt som mulig» uttaler Arnor Jonasson i Gresvig.

Logg inn

Glemt passordet ditt?

Få e-post med nytt passord

Registrer