Pressemelding: Exakta Decision beriker Lindbak Loyalty med kunstig intelligens

Lindbak Retail System AB øker treffsikkerheten i personlige medlemstilbud ved å inngå et samarbeid med analyseselskapet Exakta Decision AB. Exakta Decision tilbyr avanserte analyser og kundeinnsikt basert på kunstig intelligens og maskinlæring. Analysene er integrert med Lindbaks Loyalty-løsning og benyttes for datadrevede og automatiske utsendelser av kampanjer for å hjelpe kjedene med å gi relevante tilbud til riktig medlem til rett tid.

Exakta Decision er en av de ledende aktørene innen datadrevet analyse for retail- og reisebransjen. Gjennom å foredle transaksjonsdata, samles innsikt vedrørende kundenes kjøpsadferd. Innsikten danner grunnlaget for markedsavdelingens arbeid fremover, og benyttes ved datadrevet og automatisk kampanjeutsendelse samt beslutningsgrunnlag for kjedens strategiarbeide. Resultatet gir kjeden en dypere innsikt om medlemmers kjøpsadferd og veileder markedsavdelingen når det gjelder hvordan man skal bearbeide medlemmer. Informasjonen blir tilgjengelig direkte i Lindbaks Loyalty-løsning, der den brukes for segmentering og unik bearbeidelse av medlemmer.

- Vi ser fram til å fortsette vår spennende reise sammen med Lindbak fremover, og er svært glade for denne utvidelsen av samarbeidet, sier Johan Leveen, administrerende direktør i Exakta Decision AB. Ved å knytte systemene tettere sammen, hjelper vi kjedene til å ta i bruk våre analyser på en sømløs og automatisk måte.

Samarbeidet mellom Lindbak og Exakta Decision ble initiert av Granngårdens skifte til Lindbaks kundeklubbløsning, Lindbak Loyalty. Allerede i dag forsyner Lindbaks løsning Exakta Decision med informasjon som ligger til grunn for analyser av kjøpsadferd.

- Vi er svært glade over samarbeidet med Exakta Decision som skal bidra til å skape gode handleopplevelser for forbrukeren, sier Christina Bergqvist, administrerende direktør i Lindbak Retail System AB. – Styrken i løsningen er at våre kunder kan gjennomføre mer treffsikre markedsaktiviteter basert på innsikt om kundenes kjøpsadferd, for eksempel gjennom å kunne tilby personlige utsendelser med mer relevante tilbud. Analysene kan også bidra til viktig informasjon når det gjelder varesortiment og vareplassering i butikkene. Med dette kan vi bidra til økt salg og sterkere konkurransekraft for våre kunder.

Gjennom samarbeidet berikes Lindbaks fleksible kjedeløsning med bransjens beste ekspertise innen analyse og rådgivning. Vi kan nå tilby Exakta Decisions kunde- og handlekurvsinnsikter som en naturlig del av  Lindbak Retail Systems kjedeløsning.

Dersom du har spørsmål om løsningen, kan du ta kontakt med:

Lindbak: Christina Bergqvist +46 709 – 93 30 37
Exakta Desicion: Johan Leveen  +46 709 – 84 62 05

Kundeweb

Glemt passordet ditt?
Få e-post med nytt passord