Lindbak integrerer Klarna fullt ut - INTERSPORT Sverige lanserer fleksibel betalingsløsning i alle butikker

Lindbak styrker samarbeidet med Klarna og gjør det mulig for kjeder å kunne tilby flere valgmuligheter når det gjelder betaling i butikk og på nett. Denne integrasjonen ligger til grunn for at INTERSPORT Klarna In-store lanseres i 140 butikker i Sverige og dermed blir den siste (så langt) i rekken av våre kunder som benytter Klarnas smidige betalingssløsninger.

Samarbeidet med Klarna er strategisk viktig for Lindbak ettersom Klarnas betalingstjenester gir den fleksibiliteten som markedet etterspør. Det å kunne tillby samme valgfrihet på nett og i butikk har tidligere vært en utfordring, men i den nye integrasjonen er dette på plass. INTERSPORT har nå lansert løsningen i alle sine 140 butikker i Sverige, hvorav 9 er Löplabbet-butikker.

- Vi har jobbet hardt for å tilby en handleopplevelse i verdensklasse for våre kunder, og som en del av dette arbeidet har vi nå en sømløs integrasjon med våre partnere, Lindbak og Klarna. Dette for alltid å kunne tilby våre kunder stor valgfrihet når det gjelder betaling i alle kanaler, sier Chief Digital Officer Johan Lidenmark i INTERSPORT.

- Lindbak er en viktig samarbeidspartner for oss, og de sørger for at betalingsløsningene "Betale direkte", "Betale senere" og "Dele opp" er tilgjengelig for netthandel og i butikk. Med vår In-Store-løsning visker vi ut grensene mellom netthandel og fysisk butikk ved at kundene selv kan bestemme hvordan de vil betale. Det at INTERSPORT velger å lansere Klarna In-store ser vi på som et bevis på hvor etterspurt og smidig denne løsningen er. Nå ser vi frem til å kunne tilby fleksible betalingsløsninger til enda flere nåværende og framtidige kjeder gjennom Lindbak, sier Björn Widerström, Partneransvarig hos Klarna.

En integrering av Klarna i Lindbaks løsninger innebærer at kjedene kan utnytte Klarnas betalingstjenester like smidig i alle kanaler, både i netthandel og i fysiske butikker. Lindbak har også en velfungerende og automatisert håndtering av returer som bidrar til å reduse kjedens kostnader.

- Vi er svært glade for samarbeidet med Klarna og det at INTERSPORT har valgt vår løsning for å skape gode handleopplevelser for netthandel og i fysiske butikker. Styrken i løsningen er at det støtter alle hendelser i kjøpsprosessen med full fleksibilitet og enhelhet for kjeden og konsumentene, sier Christina Bergqvist, VD i Lindbak Retail Systems AB.

Lindbak har støtte for to av Klarnas løsninger, Klarna Checkout og Klarna In-store. Ved å velge Klarna, kan nettbutikker og fysiske butikker skape en direkte kommunikasjon mellom ordre og lager. Dersom det skjer en endring i en ordre, justeres beløpet automatisk slik at riktig beløp faktureres når varene er levert. Kjeden trenger ikke å tenke på manuell håntering av dette. Også krediteringer som følge av returer eller reklamasjoner håndteres sømløst mellom Klarna og konsument.


Med Klarna In-store får kjeder og butikker nok en betalingsløsning å tilby kundene i fysiske butikker. Klarna In-store innebærer at kunden kan bruke sin smarttelefon til å betale direkte, delbetale eller via faktura. Kunden oppgir mobilnummer i kassen og får umiddelbart en sms med en lenke som inneholder valg av betalingsalternativer. Klarna bærer all risiko for konsumenten, og kjeden får betaling direkte fra Klarna.

Kundeweb

Kundeweb

Glemt passordet ditt?
Få e-post med nytt passord