Intersport velger omnikanal fra Lindbak

Intersport i Sverige velger Lindbak som samarbeidspartner for den beste handleopplevelsen gjennom omnikanal.

Etter en grundig forundersøkelse har Intersport i Sverige tatt sin beslutning om strategisk partner for kjedens nye handelsplattform. Valget falt på Lindbak Retail Systems.

– Global e-handel i varehandelen øker raskt og forbrukeratferd for kjøpsbeslutning er snudd på hodet, sier Intersports prosjektleder Pontus Petersson.

Med Lindbaks system vil den fysiske butikken møte den digitale verden sømløst. Retailmarkedet er i endring. Global e-handel i detaljhandelen står for en økende andel av det totale salget. Mange kunder er digitalt tilkoblet, og de fleste shoppingturer begynner på nettet – i TV-sofaen om kvelden eller på vei hjem fra jobb.

Bedre handleopplevelser

– Ny teknologi gir nye muligheter for å forbedre kundeopplevelsen og øke transparensen og muligheten for kundene til å sammenligne produkter og aktører, sier Pontus Peterson. Det går raskere og øker kravene og forventninger til oss om hvordan vi kommuniserer med kundene. Det er viktig at det er smidig og foregår på kundens vilkår. Logistikken må fungere, og selv den må være sømløs.

Ønsker samarbeidet velkommen

Christina Bergqvist, Lindbak Retail Systems administrerende direktør, ønsker samarbeidet velkommen: – Vi er veldig stolte og glade. Det er en fin bekreftelse at Intersport velger oss for å lykkes med sin gjennomtenkte satsing på en kraftig omnikanalløsning.

Lindbak har allerede lang erfaring med de ledende butikkjedene i Norden. Blant eksisterende kunder er Coop Norge, ÖoB, Hemtex, CityGross, MQ, Bergendahl, Granngården, Blomsterlandet og norske Vinmonopolet å finne.

– Lindbak Retail Systems har fremtidsrettede løsninger for gode handleopplevelser både i butikker og e-handel som mobile enheter. Styrken i vårt tilbud gjør oss attraktive, sier Christina Bergqvist.

Ny teknologi gir nye muligheter for å forbedre kundeopplevelsen.

’Et betydelig digitalt løft’

Pontus Petersson tror Intersports nye handelsplattform kan bety et betydelig digitalt løft når den lanseres.

– E-handelsselskapene har generelt kommet lenger i sin digitale kommunikasjon enn tradisjonelle detaljister fordi digitalt har vært deres eneste salgskanal og den primære kanalen for kommunikasjon, sier Pontus Petersson:

– Med Lindbaks hjelp skal vi bli ’Best på Sport’, til og med i den digitale tidsalderen.

 

Intersport velger Lindbak